جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

کارتینگ کیش

یکی از منحصر بفرد ترین مراکز تفریحی و ورزشی جزیره زیبای کیش، کارتینگ کیش می باشد. کارتینگ کیش مسافتی حدود طول ۸۰۰ متر را شامل میشود، از این رو لقب بزرگ ترین پیست خاورمیانه را به نام خود کرده است.

ورزش کارتینگ جز مهیج ترین رشته های اتومبیل رانی است که از بین اتومبیل رانان اول میتوان به شوماخر اشاره کرد. گردشگران عزیز تور کیش با حضور در پیست کارتینگ کیش میتوانند لذت بخش ترین رانندگی را داشته باشند. پیست کارتینگ کیش مجهز به موتورهای 4 چرخ ATV و ماشین های کنترل از راه دور میباشد. 

 گردشگران محترم میبایست برای شرکت در کارتینگ کیش شرایطی از جمله : " حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 10 سال و حداقل قد 140سانتی متر و همچنین حضور والدین مسافران تور کیش زیر 16 سال " را رعایت کنند و با اتومبیل رانی در این پیست لحظاتی خاطره انگیز و به یاد ماندنی را در سفر خود به این جزیره زیبا ثبت کنند. 

 

 

روستای باغو کیش

روستای باغو کیش که در جنوب غربي جزيره واقع شده است،از آبادی های قدیمی جزیره کیش است. امروزه در اين آبادي تنها چند خانوار دامدار،زندگی می کنند.جدا از این جمعیت بومی طايفه اي غير بومي به نام گودار (گودر) در جنوب شرقي اين روستا مستقر شده اند که داراي رنگ پوست تيره و لهجه اي خاص هستند.روستای باغو کیش بسیار حاصلخيز و سرسبز بوده و بيشه انبوهي از انواع درختان بومي در این منطقه وجود دارد.ساکنان کیش در گذشته دور در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی این جزیره زندگی می کرده اند. این روستا تنها روستای به جامانده از دوران کهن بوده که بافت سنتی آن تا به امروز باقی مانده است.علت نامگذاری این روستا یعنی باغو، به این دلیل بوده که از زمان پرتغالیها در این روستا، پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ننه باغو در این روستا زندگی می کرده است، اين منطقه همچنین به نام افسانه ي ننه باغو شهرت پیدا کرده است.از اماکن جالب توجه این روستا مسجدی به نام محمد بوده که بر روی دیوار این مسجد سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای زيباست.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

باغ راه ایرانی کیش

باغ راه ایرانی کیش که مساحتی حدود 32 هکتار دارد،در قسمت جنوبی بلوار ولایت حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی واقع شده و هدف آن معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و توریست های داخلی و خارجی جزیره کیش می باشد.این باغ 8 باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی دارد که از میدان سعدی و با دروازه قرآن شیراز آغاز شده و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان ،دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار گرفته اند که در میدان هرمز با نماد سر در باغ ملی تهران به آخر می رسد.

باغ راه ایرانی کیش جزو طولانی ترین باغ راه کشور بوده و مجموعه ای تاریخی، گردشگری و تفریحی با 11 آبنما ،رودخانه ای به طول 400 متر و 9 نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است. نماد این باغ برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی بوده که توسط مجید پازوکی هنرمند خوشنویس کیش طراحی و ساخته شده است که بسیاری از گردشگران تور کیش نوروز 96را مجذوب خود می کند.

جهت رزرو و خرید تور کیش نوروز 96 و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

پایاب کیش

پایاب کیش،نقبی است که كنار دهانه چاه قنات حفر شده و شیب تقریبا تندی داشته که به وسیله تعدادی پله به سطح آب جاری قنات که در زیر زمین است،می رسد.هرچه این دهلیز یا پایاب عمیق تر باشد تعداد پله ها هم بیشتر می شود. زاویه دهلیز  را طوری تنظیم کرده اند که برای حفر کردن آن پله آخر پایاب به انتهای قنات رسیده تا بتوان از روشنایی نوری که از دهانه چاه یا همان قنات به سطح آب می تابد استفاده کرد.همچنین در اطراف پله آخر محیطی را ایجاد کرده اند که گردشگران بتوانند برای استراحت از آن استفاده کرده و به دلیل اینکه این محیط هوای خوب و دلچسبی دارد،مخصوصا در فصل تابستان هوای آن فوق العاده است. قدمت این پایاب حدودا دو هزارسال بوده و در نزدیكی مجموعه درخت سبز واقع شده است.در سال های اخیر این منطقه به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده و نظر گردشگران تور کیش را به خود جلب نموده است. همچنین در منطقه پایابکیش یك چایخانه و رستوران قرار گرفته که دارای انواع غذاهای سنتی ایرانی است.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

گذر طبیعت کیش

گذر طبیعت کیش از جمله مکان های تفریحی و گردشی کناره زیبای جزیره کیش بوده که در زمینی به وسعت 35 هزار متر مربع بنا شده است و به منظور ایجاد فضایی توام با آرامش و لذت برای خانواده ها و با تاکید بر حفظ محیط زیست و رونق گردشگری ایجاد شده است. در این مکان حدود 6 هزار متر مربع فضای سبز با انواع گونه های گیاهی بومی منطقه به وجود آمده است.در واقع گذر طبیعت کیش با چیدمان مبلمان متناسب با فضای پارک زیرسایه گسترده ایجاد شده از چتر وسیع شاخه های درختان انجیر معابد فضایی توام با نشاط و آرامش برای استراحت مسافران تور کیش فراهم کرده است.همچنین برای کودکان فضای اختصاصی برای بازی های ماسه ای فراهم شده است.لازم به ذکر است که در این پارک به عرض 6.5 متر با استفاده از مصالح سازگار با محیط زیست فضایی برای دستگاه های ورزشی ایجاد شده است.از دیگر مکان های تفریحی نیز که در اختیار گردشگران قرار گرفته می توان به پارک باغ پرندگان، لاک پشت ها و پارک آهوان اشاره کرد که دارای 15 قطعه مجسمه فایبرگلاس از انواع گونه های پرندگان ٫آهوان و لاک پشت می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور کیش زمستان 95

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96

تور کیش بهار 96

تور کیش فروردین 96

تور کیش اردیبهشت 96

تور کیش از شیراز

تور کیش از تبریز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از کرمانشاه

تور کیش از مشهد





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش, بهترین جاذبه های گردشگری کیش, مکان های گردشگری کیش, جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: